dinsdag 19 april 2011

All about Basic make-up 1# Foundation


je hebt allerlei soorten foundations, vloeibare,poeder en crème. Deze soorten foundations zijn voor bepaalde huidtypes fijner als voor de anderen. Voor bijvoorbeeld een hele vette huid kun je beter niet (of weinig) vloeibare foundation gebruiken. Hierdoor word je huid vetter en krijg je meer puistjes. n dit artikel geef ik tips over hoe je deze producte het best kunt gebruiken en bij welke huidtypes ze passen.

foundation maakt je huid egaal op meestal een natuurlijke manier. Het is de basis van de make-up. Het is makkelijk op te brengen met o.a. een foundationkwast, sponsje of stipplingbrush.  Als eerst moet je er voor zorgen dat de kleur foundation perfect is afgestemd op je huidskleur. Dit kun je het beste testen op je kaaklijn. Vergelijk de kleur het liefst met je huid in daglicht voor je het koopt, het kan er onder de winkelverlichting totaal anders uitzien.
Als je  van jezelf al een vrij egale huid hebt is het goed om een luchtige foundation te gebruiken, als je veel wilt camoufleren is het beste om een meer dekkende foundation te gebruiken.
Poeder foundation is een goede foundation voor een vette huid. als je een vette huid hebt verbergt dit de glimmende plekken in je gezicht.  het beste is om en goede hydraterende crème onder deze foundation te doen.  Een poeder foundation is niet echt geschikt voor een hele droge huid. Hierdoor worden ge velletje in je gezicht geaccentueerd.
ik gebruik zelf  vloeibare foundation omdat ik een erg droge huid heb. Ik breng mijn foundation met een stipplingbrush aan. Dit vind ik zelf het fijnste werken omdat deze kwast een natuurlijke laag op je gezicht doet.


Welke foundation gebruik jij en met welke kwast breng je het op?

Geen opmerkingen: